Auta

Je lepší s Alzheimerem panáka zapomenout vypít
než jej s Parkinsonem rozlít.


„Bruselský“ benzín, co vám zničí auto. Němce děsí, teď jde k nám... Motoristé se palivu E10 v Německu vyhýbají „jako čert kříži“. Nový benzin E10 s příměsí 10% etanolu zničí motory aut vyrobených do roku 2005 včetně. Navíc benzin E10 nelze skladovat, neboť je extrémně navlhavý, tzn i u nových aut pro řidiče, kteří jezdí málo, tak je nevhodný až nebezpečný. Možnou náhradou je o cca 4 Kč na litr dražší benzin BA 98 Super Plus nebo Verva 100 nebo nejlépe Mol EVO 100 Plus. V případě omylu načerpání benzinu E10 do těchto starších vozů doporučují benzin E10 z auta odčerpat... (7.12.2023 20:30)


Na jízdu v elektromobilu Tesla v dešti se záruka nevztahuje...!! Manželský pár ve skotském Edinburghu si musí zaplatit v přepočtu téměř půl milionu korun za novou baterii sám protože jel s novým autem Tesla v dešti...
Mimoto začínají zakazovat parkování elektromobilů i některé podzemní garáže a v některých zemích je také vydán zákaz parkování v garážích bytových domů. Některé pojišťovny již odmítají elektromobily pojistit, případně výrazně zvyšují částky pojistného.
Není jasné, co dělají majitelé Tesly, kteří musí mít své auto zaparkované na ulici. A to obzvlášť v zemích, kde je zákaz parkování v podzemních parkovištích či garážích v obytných domech. (28.10.2023)



Benzin za 18 Kč. 51,13% ceny jsou daně.
Benzín koupený za 38 Kč - cena se skládá z těchto položek:
18,57 Kč je cena benzínu
6,59 Kč DPH
12,84 Kč spotřební daň,
51,13% jsou celkem daně.

2,66 Kč narže čerpacích stanic
0,56 Kč marže rafinérií
(4.08.2023)



Mapa 50 míst, kde je lepší netankovat. Je mezi nimi RoBiN OIL, Globus a MOL. Prodávaly nebezpečnou naftu. (3.07.2023)


Poistovne sú z elektromobilov zúfalé, posielajú ich rovno do šrotu! Poistenie elektromobilov preto zdražie na dvojnásobok. (25.06.2023)


Vládní novela zákona umožňuje beztrestně legalizovat kradená vozidla. (27.12.2022)


Cyklistovi, který jede na kole pod vlivem alkoholu, může být za dopravní přestupek uložena ve správním řízení pokuta až do výše padesáti tisíc korun. (12.07.2020)


Majitelé výroby elektroaut se musí dopředu připravit na ohromné škody, které v budoucnu na ně přijdou. (11.01.2020)
" Těžba lithia, tajná výroba baterií a následné transporty baterií do Evropy jsou vysoce nebezpečným počinem lidstva. Baterie i po likvidaci ... může kdykoli a kdekoliv začít hořet. A to i pod vodou. Za veškeré škody budou zodpovědni výrobci. Neexistují ani technologie na likvidaci a ani skládky těchto nebezpečných batérií. Čím větší otřesy (při jízdě autem), tím jsou baterky nebezpečnější. I po několika dnech po uhašení začínají opět hořet a explodovat. "
A to autor zapomněl připomenout, že majitelé elektrických aut musí mít na zimu vyhřívanou garáž anebo trvalé připojení auta k elektrické síti. A to platí i při delším parkování, např po příjezdu do zaměstnání...


Obrázek (novinky.cz): Bezpečná vzdálenost mezi osobními auty na SUCHÉ CESTĚ je ze zákona min 2 sec. Doporučená je min 3 sec, jinak "máš oči stále přilepené na zadku auta před tebou"... (6.12.2019)


Dnes mi přišlo v emailu velmi zajímavé video: Jak na to když si zabouchnete klíčky v autě. Zda to takto funguje, tak to jsem zatím neověřoval a doufám, že nikdy ani ověřovat nebudu muset... (6.11.2019)


Odbory Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, která má Škodu směrovat na východ, přinutit ji vyrábět levná auta a být konkurencí značce Dacia. Tvrdí, že hlavní stratég koncernu Volkswagen Michael Jost Škodu nenávidí a chce ji poškodit. (17.10.2019)


Prodali auto a teď se bojí průšvihů kupujících, neboť např kupujícímu zdaleka dali plnou moc k převodu... Doporučení: Převod auta provést ihned nebo neprodávat a najít si jiného kupce. (12.10.2019)


Volkswagen a de facto všechny německé automobilky vsadily všechno na elektriku, ale veškerá produkce se vyrábí na sklad. Ta auta nikdo nekupuje. Hlavním důvodem je to, že elektrická auta jsou de facto ekonomický nesmysl, protože jsou to horší auta, s mnohem kratším dojezdem, s velmi dlouhým dobíjením, s velmi problematickou spolehlivostí dojezdu při hlubokých mrazech a zejména stojí mnohem více, než kolik stojí auta ve stejné třídě se spalovacím motorem. Typickým příkladem je Wolkswagen ID.3 jako nová a hlavně elektrická vlajková loď VW. (18.09.2019)
" Dealeři nedoporučují kupovat elektrické auto lidem, pokud nemají vytápěnou garáž s radiátorem. Pokud parkujete auto přes noc v chladné garáži, nebo dokonce na ulici, přízemní mrazíky, které sahají od země až do výšky půl metru, by nenávratně mrazem zničily lithiové baterie v autě, které jsou umístěny v podlaze a de facto jen 20 nebo 30 cm nad zemí. Elektrická auta jsou proto vybavena vyhříváním bateriového lůžka, které v noci odebírá až 8 Ah. Takže, pokud nemáte garáž s vytápěním, tak náhradním řešením je mít elektrické auto po celou noc připojené šňůrou do nabíječky skrze pootevřené okno v baráku. Jenže, to je opět možné jen pro lidi, kteří mají vlastní domek. Německo nemá dostatek dobíjecích “pump”, lidé nebudou mít kde dobíjet svá auta. Pokud se začnou elektrická auta prodávat hromadně, budou Německu každý den odpoledne a hlavně večer hrozit výpadky dodávek elektřiny a blackouty, protože přesně to samé už se děje v zemi, kde je elektromobilita nejdále, a to v Norsku. V norských městech začala kolabovat elektrická soustava, a to pravidelně každý den po 17. hodině, když se lidé vrací z práce a dávají svá auta na nabíječky. A víte, jak to Norsko vyřešilo? Města zhasla pouliční lampy, aby bylo dost elektřiny pro nabíjení aut. Takže, Norové nabíjí auta v potemnělých ulicích malých měst, ve kterých není vidět na krok, ale elektrická auta se nabíjí a funguje i svícení doma, síť to vydrží. Zatím. V norských městech kolabují elektrické sítě už ve chvíli, kdy v Norsku je jenom symbolických 10% elektrických aut [3]. A to mluvíme o Norsku, o nejbohatší zemi na světě, kde díky malé populaci a obrovskému bohatství z těžby ropy a plynu ve fjordech neví, co dělat s penězi. Německá vláda podle informací vůbec neuvažuje o posílení elektrické sítě. Na jedné straně Angela Merkel tlačí jako šílená německé automobilky do elektromobility, ale na straně druhé ta samá Angela Merkel odmítá stavět nové elektrárny. "


Německá studie dokazuje, že elektrická auta jsou pro planetu horší než naftová. (14.09.2019)


Elektromobily mohou poškozovat životní prostředí víc než auta se spalovacími motory. (14.09.2019)


Koupili jste si nové auto? Tak buďte napozoru, protože nemusí projít technickou kontrolou. Poděkujte „INTELIGENTŮM“ v parlamentu EU. (4.06.2019)
" …..celá řada nesmyslných paragrafů produkovaná imbecilní „honesou“ v EU s amputovaným mozkem, se snaží „jako“ pracovat, pokud nejsou totálně ožralí a naloženi v lihu. Přitom vydávají nařízení, rozuměj stupidity non plus ultra, která nemají ve světě zdravého myšlení žádná opodstatnění…. Problémom budú emisie. Veľkým problémom. Nová norma je prísnejšia o šialených 40%! Po novom vám teda v benzínovom aute vyrobenom po roku 2005 budú môcť namerať maximálne 60 ppm. Ešte nikdy sme nemali tak prísne podmienky, aby ste sa s novým autom museli báť, či vôbec prejdete. To nie je všetko, STK bude budúci rok ešte prísnejšia. "


ODS by ve Sněmovně chtěla prosadit toleranci 0,5 promile alkoholu za volantem. (4.04.2019)
Neuvěřitelné, ODS v čele s Petrem Fialou se zbláznili. Jejich debilní nápad, kdy chtějí řidiči (pro výpočet muž o hmotnosti 80 kg) tolerovat vypité v průběhu poslední hodiny před jízdou 2 piva 10st nebo 3 dcl vína - viz propočet na webové aplikaci Alkulačka... A tento alkohol bude ovlivňovat řidiče další 3 hodiny jízdy autem, kdy stále ještě bude mít i třetí hodinu jízdy 0,2 promile alkoholu v krvi.
Např od 17 do 18 hod vypije 2 piva 10st a v 18 hod vyjede autem s 0,5 promile alkoholu v krvi, pak ještě od 20 do 21 hod bude mít 0,2 promile alkoholu v krvi.
Opravdu chce být ODS s Petrem Fialou spoluviníky zabití mnoha nevinných účastníků silničního provozu? Jsou opravdu tak debilní, že si neuvědomují narůstající počet mrtvých v důsledku požití návykových látek, kde je alkohol na prvé místě?


Jarní bloková očista 1.04.2019 až 30.04.2019 od 6 do 17 hod v Rožnově p.R.
Strážníci budou pokutovat řidiče aut, které překážejí očistě. Přenosné dopravní značky budou postaveny 7 dní před zahájením blokové očisty.


Ministerstvo dopravy (MD) dokončilo návrh nového bodového systému, který začátkem února poputuje do meziresortního připomínkového řízení a pak ke schválení do vlády a parlamentu. (23.01.2019)
Neuvěřitelné, ale návrh je v rozporu s tvrzením, že je namířen "proti pirátům silnic". Obrovská ostuda MD ČR, neboť "piráti silnic" jsou většinou bohatí řidiči v drahých autech, pro které je navrhovaná pokuta "jen drobné" a určitě je od ničeho neodradí. Naopak na "piráty silnic" platí "bodové hodnocení", které bylo právě kvůli tomu zavedeno. Ve zmateném návrhu Ministerstva dopravy ČR je to přesně naopak, tedy "drobné pro piráty" se jen mírně zvětšují (samozřejmě "drobné" jen z pohledu "pirátů silnic"), ale bodové postihy se zmenšují. Je opravdu mezi zaměstnanci Ministerstva dopravy ČR (MD ČR) tolik feťáků a opilců za volantem, že si postih chtějí zmírnit? A navíc lhát národu, že je to "proti pirátům silnic", tak to je ale opravdu pořádná ostuda MD ČR. Například bodový postih za jízdu "pod vlivem návykových látek" se nesmí snížit, ale naopak výrazně zvýšit, tedy ze 7 na 10 a ne snížit ze 7 na 6 bodů jak navrhuje MD ČR. Neuvěřilné je pak ještě o tom lhát občanům ČR, když to nepostihne "pravé piráty silnic". Tzn pokuty klidně mohli nechat jak byly, ale výrazně zpřísnit bodové ohodnocení přestupku, což je jediný účinný prvek postihu "pravých pirátů silnic". Navíc zvýraznit postih "vybodováním" několika násobným zvýšením pokuty za jízdu bez řidičského průkazu, o který "pirát silnic" přišel "vybodováním"... atd.


Nejhorší řidičské zlozvyky při jízdě městem. Blinkry jsou od toho, aby se používaly. Zip chybně ve městě i na dálnici. Řidiči nečtou dodatkové tabulky pro vyhrazené pruhy. (5.11.2018)


Jak připravit auto na zimu? Pneumatiky a škrabka jsou jen základ. Povinnosti použít zimní pneu od 1. listopadu dle zákona platí jen v případě, že je na silnici souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo pokud to lze předpokládat. (4.11.2018)


Od října 2018 řidiči už nemusí vozit náhradní pojistky, rezerva, klíč na matice ani příruční zvedák – ovšem pouze za předpokladu, že má provozovatel auta zajištěnou asistenční službu. Zároveň už také nemusí měnit lékárničku po vypršení doby její exspirace. V lékárničce nově od 1. října nemusí být trojcípý šátek, náplast s polštářkem a plastová rouška. Za stáčení tachometrů od stejného data hrozí až půlmiliónová pokuta. Mění se ulička pro sanitky. (5.10.2018)


Podélné parkovaní auta: 1) najet si jeden metr vedle předchozího auta "zrcátko vedle zrcátka". 2) vytočit volant nadoraz a popojet autem tak, aby svíral úhel 45° s vozovkou. 3) vytočit volant nadoraz do opačného směru a doladit zaparkování. K pohybu auta využívat pouze spojku, plynu si nevšímat. (31.05.2018)


Řidič odmítl převzít řízení dezorientovaného samořiditelného auta, které ho k tomu 5 sec vyzývalo a následně havarovalo. V důsledku nehody je řidič po smrti. (6.04.2018)
Na otázku, zda za to může auto, odpovídám jednoznačně ano. Je to neuvěřitelná chyba programování auta, neboť ani úplný začátečník programátor nemůže neošetřit tuto základní možnou výjimku chování autopilota přímo vyplývající z nejdůležitější funkce tohoto typu auta. Auto mělo po 1 sec lehce zatroubit k probuzení řidiče nebo získání jeho pozornosti (např i jen vnitřní klakson postupně narůstající intenzity zvuku, aby se řidič ihned nelekl), ve 2 sec mohutně troubit a blikat všemi světly aby upozornilo okolní řidiče na problém a ve 3 sec začít intenzivně brzdit za maximálního troubení a blikání všemi světly. Je velkou ostudou, že obdobné ošetření této očekávané běžné výjimky "autopilota auta" nebylo dosud v systému řízení auta zabudováno, přestože z principu musí patřit mezi základní funkce autopilota ošetřit situace, které autopilot nezvládne a řidič nereaguje. Odškodné nejspíš bude velmi vysoké, neboť provinění programátorů systému auta je v tomto případě obrovské. Doufejme, že se konstruktéři poučí, toto je velmi užitečná zkušenost, i když "školné" je jeden lidský život.


POZOR: Našli jste u kola vašeho auta vloženou plastovou láhev? Pokud ano, hrozí vám ukradení auta zlodějem, který vám tam tu láhev dal který čeká nedaleko. Když budete po ujetí pár metrů vytahovat láhev, tak zloděj skočí do auta a odjede. Variací je více, tzn při vystoupení z auta vždy vypnout motor a klíč vzít s sebou. (2.04.2018)


Dopravci: Když jízdné zdarma, tak i v autobusech. (23.01.2018)
Jízdné zdarma pro studenty do 26 let a seniory nad 65 let věku je velký cíl, který i jen v realizaci pro vlaková spojení bude stát velké peníze. Pro autobusobé spoje pravděpodobně několika násobně (možná až 20-ti násobně) vyšší peníze, tzn mohl by to být až druhý krok po ekonomickém a technickém vyhodnocení vlakových spojení pro studenty a seniory. Nakonec i velkou pomocí oběma skupinám by bylo v prvém přiblížení výraznější slevy nebo i jen selektivní slevy od úrovně zdarma až po nyní běžnou třetinovou slevu, tedy velikost slevy podle statistické vytíženosti konkrétního spoje (stačí nepřesně podle zkušenosti výpravčích apod) obdobně jako v letecké dopravě, kde se ceny mohou měnit každou vteřinu na rozdíl od vlakové dopravy, kde by každá nová cena platila nejdříve za týden po zveřejnění. Tzn velikost slevy pro konkrétní spoj by bylo možno měnit kdykoliv tak, že každé zveřejnění nových cen pro konkrétní spoj by platilo nejdříve až za týden. Nové ceny (slevy) by byly k dispozici nejenom v drážních elektronických systémech, ale i aplikacích IDOS a jemu podobných. Držím palce tomuto směru, který drobně sníží zatížení silnic při cestování autem a uvedeným skupinám studentů a seniorů nepatrně finančně uleví. Navíc u seniorů to může zlepšit jejich pohyblivost snížením finanční bariéry k cestování, neboť senioři jsou často omezováni finančně tak, že některé babičky jsou nuceny volit zda si koupí léky nebo jídlo. U všech seniorů (netýká se studentů) je situace horší o to, že např náklady na opravu zubů stojí seniory běžně v desítkách tisíc Kč, což zasáhne i seniory, kteří mají nějakou drobnou finanční rezervu našetřenou.


VIDEO (dostal jsem v emailu): Před vlakovým přejezdem je nutno se rozhlédnout. Záběr z kamery v autě - tentokrát to dopadlo dobře. Kdyby ne, tak bude vinen řidič, neboť semafor i závory fungují, i když špatně, neboť se signál aktivoval v půlce projíždějícího vlaku a závory se dokonce aktivovaly až po průjezdu vlaku. A vinen bude řidič. (21.01.2018)
VIDEO z YouTube jako další varování - zase nefunguje ani signalizace ani závory. Tentokrát byl zničen kamion, i když se naštěstí nikomu nic nestalo.
I z tohoto důvodu mám spadeno na kameru do auta, nejlépe optimální co do ceny a užitné hodnoty s výbornými recenzemi TrueCam A4 za 2190 Kč nebo přímo nejlevnější GoGEN CC 104 za 1199 Kč, o které však zatím moc nevím až na to, že vyhoví.


V Česku bude první aktivní zpomalovací práh, který trestá řidiče jedoucí rychle tím, že při překročení rychlosti „vytvoří díru” v silnici. (17.01.2018)
Výborný nápad, jen je třeba dořešit aby zároveň nebyli trestání vzorní řidiči, kteří dodržují stanovený limit rychlosti, ale před aktivním prahem je zrovna začne předjíždět nějaký šílený pirát silnic. Navíc by "trest" v žádném případě neměl překročit při případné opravě auta v důsledku činnosti aktivního zpomalovacího prahu částku, kterou by si jinak řidič vysloužil běžným měřením radarem, což by bylo žalovatelné s jistou výhrou u soudu. Ono i ten obyčejný pasivní zpomalovací práh udělá svou službu, jen musí být optimalizován pro požadovanou rychlost a ne že pro povolenou rychlost 30 km/hod musí řidiči zpomalit na max 3 km/hod při nevhodné volbě pasivního zpomalovacího prahu jako je to např na tomto místě v Rožnově p.R., kde zpomalovací práh lze autem přejet rychlostí do 2 km/hod, tzn auta zbytečně téměř zastavují. Optimálních zpomalovacích prahů nastavených např na 25 km/hod pro limit 30 km/hod pak samozřejmě může být v sérii více např i po 30 metrech v kritických oblastech. A může se pak konečně začít smysluplně používat i omezení na nižší rychlosti v kombinaci s optimalizovanými pasivními zpomalovacími prahy pro zvolenou rychlost.


Před 42 léty od 1. ledna 1976 ČSSR zrušila veškerá omezení rychlosti. „Německá dálnice” byla všude. Po zavedení rychlostního limitu v roce 1979 se počet nehod skokově zvýšil a na úroveň před tímto rokem se už nikdy nevrátil. Lidé pak více sledovali tachometr a méně vozovku a výsledek se dostavil, tzn výrazný nárůst havárií. (10.01.2018)
A francouzi mají stejnou zkušenost, přesto maximální rychlost snižují. A výsledek je jednoznačný: Všichni sledují tachometry a počet havárií roste. (10.1.2018)
I proto velmi chybí na skvělé navigaci "Mapy.cz" možnost zadat si audio signál při překročení rychlosti o 5 nebo 10 km/hod. Navigace MapFactor to umí perfektně, ale Mapy.cz mají nejlepší možné mapy pro navigaci, dokonce skvělé turistické mapy celého světa.


Majitel Tesly Model 3 odhalil její skutečnou spotřebu a tím i další potíž elektromobilů. (2.01.2018)


EU před čtyřmi roky nařídila povinné sledování tlaku pneu. Je úplně k ničemu. Přímý systém s čidly na kolech vyžaduje časté cejchování čidel a málokdo to dělá. Nepřímý systém s pomocí ABS (sleduje rychlost otáčení kol) je velmi nespolehlivý, tedy na nic, neboť nezaznamenal ani zapíchnutý hřebík a nižším tlakem... (23.12.2017)


Co dělat, když zamrzne nafta? Podzimní přechodová nafta má problém už při teplotách od -8 °C, zimní od -20 °C. Řešením jsou aditiva nebo nafta do silných mrazů. Pokud vám palivo zamrzne, pomůže autoservis nebo teplá garáž. (18.12.2017)


Na havarijním pojištění lze ušetřit tisíce. U havarijního pojištění se totiž pojistné vypočítává z aktuální ceny vozu při uzavření pojistky. (17.12.2017)


Odkládáte si ruku na řadící páku? Docela tím svému vozu škodíte. (16.12.2017)


Itálie přitvrdila vůči řidičům zabijákům: Pokud řidič ve stavu opilosti či pod vlivem jiné návykové látky způsobí smrt jiné osoby, může být odsouzen až k 18 letům odnětí svobody (18 let např když pachatel z místa nehody ujede). (13.12.2017)


Miliony prodaných elektromobilů? Jediná firma už teď způsobila nedostatek baterií. Politici malují automobilům elektrickou budoucnost, ty se spalovacími motory chtějí i zakazovat. Už dnešní minimální prodeje ale způsobují nedostatek akumulátorů. (9.12.2017)


Jak moc mění opotřebení výkon zimních pneu? Se 4 mm je vyhazujeme zbytečně. Manažer Michelinu říká, že není třeba pneumatiky po jejich ojetí na 4 mm měnit, ale lze je bezpečně používat až k 1,6 mm. (9.12.2017)


30 nejméně spolehlivých ojetin podle německých STK. Např 6 nejhorších modelů v kategorii dvou- a tříletých aut: Kia Sportage, za nejhorší lze považovat Fiat Punto, Dacia Logan, Fiatu 500, Fordu Ka, Dacii Sandero. (7.12.2017)


Rozumní občané napravili nebezpečnou křižovatku. Nebezpečné křižovatky na horizontech či blízko zatáček. Křižovatky ve tvaru písmene Y s nejasnou předností. Problém křižovatek s vedlejší silnicí napojenou jinak než kolmo. (3.12.2017)


Elektrický tahač Tesly spotřebuje na ujetí 643 km kolem 1600 kWh, což je přibližně spotřeba 800 domácností za jeden den. (28.11.2017)
Cena za ujetí 643 km je přibližně 8000 Kč (1600 kWh x 5 Kč/kWh), tzn cca 12 Kč/km. Pokud přibude spotřební daň pro auta obdobně jako u benzinu a nafty, pak to bude o něco víc.
V závislosti na růstu počtu elektrických aut/tahačů ve stejném časovém horizontu poroste spotřeba elektrické energie. V idealizovaném případě při problémech zvládnout obrovský nárůst spotřeby elektrické energie poroste i její cena, neboť by to teoreticky vyžadovalo až několika násobný nárůst investic do výroby a do distribuční sítě elektrické energie. Z uhlí by se to nezvládlo ani fyzicky a už vůbec ne ekologicky, tzn s intenzivním úspěšným rozvojem elektrických aut/tahačů by nás čekal až několika násobný nárůst spotřeby zemního plynu, neboť tak rychlá výstavba jaderných elektráren by se nestihla. Bude velmi zajímavé sledovat, zda bude i nadále limitem rozvoje elektrických aut nedostatek vhodných baterií do aut anebo to bude přece jenom nedostatek elektrické energie v případě (zázračného) technologického skoku (nanotechnologie?) při výrobě baterií.


Na co si dát pozor při koupi ojetého vozu, abyste nekoupili časovanou bombu. (27.11.2017)


Jak prodat své auto co nejrychleji a za dobrou cenu. (15.11.2017)


Němci přitvrdili na pokutách: za volantem při telefonování mobilem, sankce pro mobilující cyklisty, neuvolnění místa pro průjezd sanitky, sankce ve výši 60 eur (1539 korun) hrozí řidičkám v burkách a podobných úborech. (24.10.2017)


Malé bílé auto s kamerami rozdává pokuty už i v centru Prahy. Za hodinu dokážou vozidla načíst přes dva tisíce značek, se systémem komunikují on-line. (14.10.2017)


Perla internetu turistické mapy "Mapy.cz" nyní off line k navigaci v autě, pěšky, na kole: jak fungují a co umí. Off line mapy celého světa (celkem 180 GB) fungují od Androidu 4.0. (28.07.2017)
MapFactor: GPS Navigation - tato bezplatná navigace spolu s Mapy.cz jsou perlami internetu pro navigaci v autě v mobilu s Androidem.
MapFactor navigaci používám za jízdy v autě hlavně pro zobrazení aktuální rychlosti a upozornění při překročení rychlosti o 10% zvukovým znamením. Od srpna 2017 pro navigaci používám téměř výhradně Mapy.cz, které jsou jednoduché pro obsluhu a přitom vynikající z pohledu navigování právě s ohledem na nejlepší možné mapové podklady. Pokud jsem v "Batůžku" přihlášen v emailu ...@seznam.cz, pak mají Mapy.cz možnost uložit trasu k dalšímu použití volbou "Přidat do oblíbených" a po přihlášení k webu (WiFi, mobilní data) uloží lokální kopii oblíbených na server Seznam.cz, odkud jsou k dispozici pro tablety, notebooky apod. Výhodou Mapy.cz je přímé použití uložených tras jak v mobilu, tak i na notebooku nebo počítači s MS Windows. Tzn trasu si můžeme v Mapy.cz pohodlně vytvořit na notebooku a pak k navigaci použít z "Batůžku" v mobilu. MapFactor je kompletně off line navigace se vším všudy (příprava trasy k pozdějšímu použití, zobrazení a hlídání rychlosti, zápis trasy, slovně vypsání místa na displeji, kterým projíždíme a dalšího v pořadí apod), a to vše perfektně čitelné v optimálním fontu písma, který se snadno konfiguruje. Navigace pomocí MapFactor je však závislá na kvalitě mapových podkladů, tedy tam, kde Mapy.cz excelují. Mapy.cz mají nejlepší možné mapové podklady, které jsou přímo ideální pro navigaci v pěší turistice, jízdě na kole a jako jednoduchá, ale skvělá navigace v autě, které hlavně chybí zobrazení rychlosti a hlídání rychlosti např při překročení o 5 km/hod (zazní volitelný výstražný signál). Slabým místem Mapy.cz jsou také na některých mobilech a tabletech příliš malé fonty písma, které nelze konfigurovat. Přesto jsou Mapy.cz spolu s MapFactor navigátor tím nejlepším, co lze na mobilu v autě využít a spolu jsou ty nejlepší perly internetu. Dokonce všem doporučuji (a sám bych ani vteřinu neváhal) koupit chytrý mobil i jen kvůli aplikaci Mapy.cz, která je (srpen 2017) až tak skvělá a užitečná: Jednoduchá navigace, která nepotřebuje mobilní data, vybrané turistické mapy z celého světa přímo v mobilu, pohodlná práce na mobilu i notebooku zároveň apod. Jen zapnete mobil, spustíte Mapy.cz a během několika vteřin vidíte na turistické mapě kde se nacházíte. Navigace v Mapy.cz je tak jednoduše řešena, že ji zvládne i absolutní začátečník s chytrým mobilem. Optimální pro využití Mapy.cz je např mobil Xiaomi Redmi Note 4, CZ LTE - 32GB, displej 5,5" 4490 Kč (optimální užitná hodnota vůči ceně, i když jen průměrný fotoaparát) nebo Honor 6X - 32GB, displej 5,5" 5990 Kč (stejné parametry, jen dražší, ale se skvělým fotoaparátem) nebo odolný (tedy dražší) Samsung Galaxy Xcover 4 - 16GB, displej 5" 6990 Kč. Mít k dispozici turistické mapy celého světa a vybrané turistické mapy stažené v mobilu, tak to určitě stojí za to.


Takto vypadá nové auto Seznamu na snímání ulic a silnic ze 24.září 2014
A takto vypadá 15.července 2017 v Rožnově p.R.:
15.července 2017 v Rožnově p.R. 15.července 2017 v Rožnově p.R. 15.července 2017 v Rožnově p.R. 15.července 2017 v Rožnově p.R. 15.července 2017 v Rožnově p.R.
Pro zvětšení obrázku do plného rozlišení klikněte myškou na obrázek. Pro detaily pak klikejte myškou kdekoliv v obrázku plného rozlišení, opakované kliknutí myškou vrátí původní zvětšení. Kolečko myšky posune zvětšený obrázek nohoru a dolů, šipky pro pohyb kurzoru posunou obrázek ve směru zvolené šipky (tzn nahoru, dolu, doleva, doprava). Pro návrat do přehledu malých obrázků stlačte klávesu "Backspace" (šipka doleva, v editoru maže znak vlevo od kurzoru) nebo klikněte myškou na tlačítko zpět v internetovém prohlížeči.

BESIP připravil speciální kampaň zaměřenou na jízdu v uzavírkách, kterých jsou teď české silnice plné.
" Řidič se při předjíždění ideálně dívá před sebe do dálky, do míst, kam chce jet. Do levého pruhu smějí vozidla maximálně o šířce 2,2 metru, omezení ovšem může být i na šířku 2,0 metru včetně zrcátek, nikoliv celková šířka vozidla, která je uvedena v technickém průkaze vozidla. Octavia má včetně zrcátek na šířku 216 centimetrů. Vjezdem do levého pruhu s příliš širokým autem řidiči porušují předpisy. Podle německých policejních statistik se do levého zúženého pruhu nevejde až 80 procent aut, která tudy nevědomky projíždějí. "

Zákon č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích (úplné znění)

Děti neumí bezpečně přejít ulici až do čtrnácti let, varují vědci rodiče.

Žena se vyhnula srně a převrátila auto: škoda 30 tisíc a žena v nemocnici. Muž neriskoval a srnu (pravděpodobně tutéž o 4 hod později) srazil: škoda 12 tisíc, srna mrtvá a muž bez zranění.

Jarní bloková očista 31.03.2017 až 29.04.2017 od 6 do 17 hod v Rožnově p.R.
Strážníci chtějí pokutovat řidiče aut, které překážejí očistě. Přenosné dopravní značky budou postaveny 7 dní před zahájením blokové očisty.

Jednoduché způsoby, jak zjistit, že auto není v kondici - včasné zjištění závady u auta může ušetřit nemalé peníze.

Varující a poučné zimní "radovánky" v autě - Ultimate IDIOT Winter FUNNY DRIVERS, Retardet CRAZY FUNNY January FAILS 2017 - 45min Special

KALKULAČKA: Spočítejte si, kolik zaplatíte na německé dálnici

Světový unikát: FullHD kamera zabudovaná ve zpětném zrcátku

Srážka na sjezdovce může stát milióny - postupovat jako u autonehody.
" Lidé v zemích na západ od nás jsou zvyklí vymáhat náhradu za fyzickou i psychickou újmu zcela běžně i u soudu. Doporučujeme tedy pojištění odpovědnosti, z něhož lze pak uhradit odškodné za úraz a léčení, ušlý zisk, ale také třeba za dočasnou výpomoc v domácnost. "
" V případě vážnější kolize na sjezdovce doporučují pojišťovny postupovat podobně jako u autonehody – událost vyfotit, nakreslit plánek, vzít si kontakty na svědky, záležitost ohlásit horské službě nebo policii a zároveň dát vědět asistenční službě. Máte-li podezření na alkohol u protistrany, je dobré trvat i na testu. "

Šok v crashtestu. Auta nechrání při nárazu zprava nejen spolujezdce, ale i řidiče, který může vyklouznout z bezpečnostního pásu apod.

Německému logistickému gigantovi Deutsche Post DHL se podařilo vyvinout vozítko nazvané StreetScooter uveze až osm kubíků nákladu o hmotnosti až jedné tuny, přičemž reálný dojezd na jedno nabití činí dostatečných 80 km a dosahuje maximální rychlosti 85 km/h. Dobíjení ve vlastní síti poboček přitom není žádný problém. Nyní má v provozu 1000 těchto užitkových aut a nabízí je dalším uživatelům velmi levně.

Matoucí názvy benzinu v zahraničí. Co tankovat, abyste nezadřeli motor?
"Záměna paliva je jednou z nejčastějších příčin poruchy vozidla v zahraničí i u nás. Z velké části je záměna zapříčiněna právě odlišným názvem paliva oproti nám známým označením natural, nafta nebo diesel. Nejčastěji řidiči tápou v Norsku, Německu, Itálii a na Pyrenejském poloostrově."

V Česku jezdí až jeden milion dieselových aut s nefunkčním filtrem pevných částic, což způsobuje, že vozidlo vypouští do ovzduší o 90 procent více sazí a dalších rakovinotvorných částic, než by mělo. Plně funkční filtr DPF nemělo kolem 70 procent vozidel.

Zjednodušená doporučení pro využívání cyklostezky, tedy veřejné komunikace společné pro cyklisty a chodce:

Rožnov pod Radhoštěm lze považovat za "cyklistický ráj" (3 metry široké cyklistické cesty z kvalitního asfaltu a k tomu nádherné okolí Beskyd). Téměř denně chodím po těchto cyklostezkách a přitom stále potkávám cyklopiráty, kteří ani netuší jak občas riskují. Dnes (2.08.2016) mi to nedalo a pár informací jsem sepsal. Snad to někomu pomůže předejít problému.

Chování cyklistů a chodců na cyklostezce je zpřesňováno zákonem č. 361/2000 Sb. Zákon o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů - různá znění zákona č. 361/2000 Sb. podle data působnosti - zde např od 1.07.2017. Z tohoto zákona jsem si pro svou potřebu vybral a volně popsal v následujících bodech několik důležitých informací, které jsou všeobecně uživatelům cyklostezky často neznámé. Právě neznalost vhodného chování cyklistů a chodců na cyklostezce může hlavně cyklisty uvést do velkých problémů.
  • Na cyklostezce není určená strana, po které chodci chodí, ale je doporučeno chodit při okraji, ze kterého je chodec vidět na větší vzdálenost. Připomínám, že chodci po chodnících chodí přednostně vpravo, po silnici vlevo a po cyklostezce není určeno (tedy vlevo i vpravo je na cyklostezce správně).
  • Je zdůrazněna maximální ohleduplnost cyklistů vůči chodcům a chodců vůči cyklistům. Z toho vyplývá několik vhodných pravidel pro chování chodců a cyklistů na cyklostezce.
  • Pro zlepšení viditelnosti chodce je vhodné oblečení s reflexními prvky, které umožní, že i riskující cyklista zahlédne chodce dříve a jízdu přizpůsobí tak, aby chodce v co největší vzdálenosti objel. V létě jsou optimální např zářivě žlutá trička, která se pravidelně prodávají několikrát do roka v Lidlu.
  • Chodec je běžně desetkrát pomalejší než cyklista, proto při změně strany cyklostezky (např z levé přechází na pravou stranu cyklostezky), tak se chodec zastaví, podívá se za sebe a teprve když mu nic nehrozí (např neukázněný velmi rychlý cyklista), pak teprve přejde na druhou stranu cyklostezky.
  • Cyklista jakmile se blíží ke skupince chodců (obzvláště s dětmi), pak nejenom přejede na opačnou stranu cyklostezky (tedy co nejdál od chodců), ale v případě dětí a u vícečlené skupiny chodců sníží rychlost na minimum.
  • Na všech komunikacích je zakázáno jezdit na kole vedle sebe, tzn pokud takto cyklisté činí (a tím porušují zákon 361/2000Sb), tak když se blíží chodci musí se zařadit za sebe a předjet chodce co nejdál od něj.
  • Pokud cyklisté riskují a projedou např 10 cm od ramene chodce, který i při běžné chůzi nechodí dokonale rovně (tak jako cyklista na běžné silnici nejezdí dokonale rovně), pak riskují zranění chodce s jednoznačným pachatelem, tedy cyklistou. Navíc energie střetu je v kvadrátu k rychlosti, tedy jde li chodec např 3 km/hod a cyklista 30 km/hod, pak je energie střetu od cyklisty cca 100-krát větší než energie, kterou přidá do střetu chodec. Proto je jasné, že téměř vždy jsou pachatelé střetů cyklisté, kteří nepřízpůsobili rychlost podmínkám na cyklostezce, tedy i v případě, že dítě náhle vběhne cyklistovi do cesty.
  • Rychlost cyklisty by měla být při předjíždění skupinek chodců s dětmi do 10 km/hod nebo i méně.
  • Naopak pokud vidíte, že vás dojíždí rodinka na kole s malými dětmi, pak je optimální se zastavit, udělat prostor pro malé děti na kole a pochválit je jak to zvládají, tzn děti vás zaregistrují a skutečně vše zvládnou. Navíc můžete uhlídat aby někdo jedoucí v protisměru děti neohrozil. Těch pár vteřin navíc za bezpečné předjetí a dětskou radost k tomu včetně spokojených rodičů, tak to určitě stojí za to.
  • Prakticky veškerá režie v předjetí je v rukách cyklisty (podobně jako na běžné silnici v rukách řidiče auta vůči předjetí cyklisty), který na cyklostezce ujede typicky 20 až 30 metrů zatímco chodec ujde za stejnou dobu jen 2 až 3 metry, tzn jakákoliv snaha chodce se může projevit maximálně tím, že se více přiblíží bližšímu okraji cyklostesky a v náročné situaci se postaví čelem ke středu cyklostesky. Zbytek je na cyklistovi. Proto je i logické, že téměř vždy je pachatelem střetu cyklista (tak jak na běžné silnici řidič auta).
  • Pokud není cyklista velmi dobře pojištěn, pak by se při vážnějším zranění dítěte nebo chodce mohl dostat i do vážných finančních problémů s odškodněním (letos bylo mnohonásobně zvednuto) i v rozsahu miliónu korun nebo k trestnímu stíhání.
  • Platí zde důležité doporučení odborníků: na cyklostezce chodci chodí vlevo a cyklisté jezdí vpravo tak jako na silnici. Je to logické doporučení, neboť jen tak chodci uvidí, co se to na ně v jejich pruhu řítí velkou rychlostí. Pokud někteří chodci doporučení nerespektují a jdou vpravo, pak dochází k častým problémům tím, že agresivní hloupý cyklista projede velkou rychlostí 10 cm od ramene chodce, což je pro většinu těchto chodců šokující... Smutně potvrzuji, že je to častý případ na cyklostezkách v okolí Rožnova p.R. Tedy na cyklostezce chodci vlevo a cyklisté vpravo, v obou případech se v kontextu se zákonem č. 361/2000 Sb. se chodec a cyklista míjejí na opačných stranách cyklostezky.
O to víc platí maximální oboustranná ohleduplnost obou uživatelů cyklostezky, tedy nejen cyklistů, ale i chodců.

Od roku 2019 bude v Česku místo současného benzinu "Natural 95 E5" pouze benzin "Natural 95 E10", který ničí staré motory vyrobené do roku 2005. "E10" znamená 10% ethanolu v benzinu.
"Jediným receptem pro majitele starších vozů bude kromě hraběcí rady v podobě koupě nového auta tankovat lepší (a dražší) prémiová paliva (Natural 98), která biosložku neobsahují. Německý autoklub ADAC navíc prokázal, že opravdu umí zničit motor staršího vozu. S autem Opel Signum ujeli 27 tisíc kilometrů, poté se ukázalo, že došlo k poškození benzinového čerpadla. Na vině bylo podle autoklubu právě palivo E10. Opel Signum se vyráběl v letech 2003 až 2008, nejde tedy o nijak staré auto, hlavně v porovnání se skladbou českého autoparku."

Novela silniční vyhlášky č. 294/2015 Sb. platná od letošního roku odkryla další nesmysl. Modrá značka s vločkou C 15a, která nařizuje zimní obutí aut do konce března, nyní platí celoročně. Odborníci varují, že jízda na zimních gumách v létě ohrožuje bezpečnost v dopravě. A správci silnic nyní musí řešit zneplatnění značek na zbytek roku. Celoroční platnost modré značky s vločkou zavání ohrožováním bezpečnosti řidičů, varují autokluby.

Bloková očista Rožnova p.R. v dubnu 2016 - konkrétní plán k uvolnění parkovišť




Dnes 24.02.2016 jsem dostal v emailu skvělý přehled. Informace jsem neprověřoval, ale jsou velmi zajímavé pro každého řidiče, který si je v části, jež ho zaujme, stejně musí prověřit sám minimálně zda mezitím nedošlo k nějaké změně:

Informace pro řidiče - pár základních věcí:

Nové řidičské průkazy skupiny B mají platnost 10 let. Zkontrolujte si datum platnosti uvedené v řidičském průkazu. První nové řidičáky vydané od 1.5.2004 se již musí znovu měnit. Jinak výměna je nutná vždy při změně trvalého pobytu do jiné obce nebo změně příjmení. Po výměně se u řidičáků skupiny B získaných do 31.12.1999 objevila skupina A1 a u ní kód 150 - pozor, neznamená to motocykl s obsahem 150 ccm, ale je to pouze harmonizační kód, podle kterého policie pozná, že je to pouze motocykl s obsahem 50 ccm s neomezenou rychlostí a manuální i automatickou převodovkou(=simson, pionýr). U řidičských průkazů vystavovaných od 1.1.2000 se skupina A1 nepíše, ale lze řídit motocykly s manuální i automatickou převodovkou s obsahem 50 ccm, ale rychlost je omezena na maximálně 45 km/hod.(=babeta). Od 19.ledna 2013 můžou všichni se skupinou B řídit motocykl s obsahem 125 ccm, ale pouze s automatickou převodovkou(=skůtr) ale POZOR POUZE NA ÚZEMÍ ČESKÉ REPUBLIKY.
V rámci celé evropské unie lze se skupinou B táhnout i přívěs a tvořit soupravu o celkové hmotnosti do 3500 Kg. U druhu této soupravy padlo omezení maximální hmotnosti přívěsu do 750 Kg pro všechny řidičáky bez ohledu na datum získání. Důležitá je celková hmotnost uvedená v technickém průkazu. Nelze si myslet, že když táhnu prázdný přívěs a souprava má okamžitou hmotnost do 3500 Kg, tak je to v pořádku. Vždy musíme počítat s celkovou hmotností, jako když je přívěs naložený.
Příklad možné soupravy: tažné vozidlo má celkově 2000 Kg, lze připojit přívěs o celkové hmotnosti až 1500 Kg. Pokud byste překročili celkovou hmotnost u takové soupravy nad 3500 Kg (např.: tažné vozidlo 2001 Kg + vlek 1500 Kg), tak pokuta minimálně 25 tisíc Kč + 12 měsíců zákaz řízení. Od 7.11.2014 ještě novinka u skupiny B - lze vytvořit soupravu o hmotnosti do 4250 Kg, ale v tomto případě nesmí celková hmotnost přívěsu překročit 750 Kg = to jest tažné vozidlo maximálně 3500 Kg + přívěs maximálně 750 Kg.
Nově ještě vznikl nový druh řidičského oprávnění " kód B96 ". Je to řidičské oprávnění na soupravy skupiny B také do 4250 Kg, ale přívěs může vážit třeba 2000 Kg.
Příklad soupravy: tažné vozidlo má 2250 Kg, lze připojit přívěs o celkové hmotnosti až 2000 Kg. Tento řidičský průkaz lze získat bez nutnosti učit se testy.
Postup získání skupiny " kód B 96 " - přihlásím se do autoškoly ( přihlášku nutno potvrdit od praktického lékaře)
- zaplatím kurzovné zhruba 2500 Kč
- absolvuji zhruba 90 minut jízdy v autoškole (zde není předepsán počet hodin jízd = lze i 0 hodin)
- jdu na zkoušku s komisařem, kterému zaplatím 700 Kč a u zkoušky dělám pouze zkušební jízdu 30 minut
- pak si požádám o vydání nového řidičského průkazu a mohu jezdit po celé EU.

Pozor ještě u nových řidičských průkazů se nezapisují brýle tak jako dřív, ale nově jsou tam harmonizační kódy a řidičáky se nově dělí na řidičáky pouze s brýlemi kód 01.01, řidičák pouze na kontaktní čočky kód 01.02., a řidičáky kdy mohu používat brýle i čočky jak chci kód 01.06.Vždy se musím řídit pouze podle toho kódu. Pokud tam nikdo nemá žádný harmonizační kód, ale brýle při řízení mu lékař předepsal, tak nutno si nechat vystavit nový zdravotní posudek a dojít s ním na odbor dopravy, dle trvalého bydliště a nechat si vystavit řidičský průkaz s harmonizačním kódem, jinak hrozí zákaz řízení.(Nutno řešit do 5 dnů od předepsání brýlí).
Obráceně to taky musím řešit, mám brýle a kód v řidičáku třeba 01.01., jdu na operaci a brýle už nosit nemusím, tak zas nový zdravotní posudek a dojít na odbor dopravy a nechat si vystavit nový řidičák bez kódu.

Zdravotní posudek musí mít při řízení u sebe nově každý řidič od 65 let = první prohlídka. Další prohlídka v 68 letech a pak pravidelně každé 2 roky, zrušili tu první prohlídku v 60 letech.Tato povinnost platí i mimo ČR=nutno v mít v angličtině.
Jinak pozor při cestě mimo území ČR je nutný souhlas vlastníka vozidla, pokud vlastník necestuje ve vozidle.(viz. příloha).

Pozor na leasingová vozidla. Pokud je v TP jako vlastník leasingová společnost a já jsem tam uveden jako provozovatel, tak to nestačí. Leasingová společnost musí dát souhlas na provozování vozidla mimo ČR.

Povinná výbava vozidla: výstražný trojúhelník, jedna reflexní vesta-umístěna v dosahu řidiče=při nouzovém vystoupení z vozidla mimo obec si jí musí řidič obléct, náhradní žárovky a pojistky-od každého druhu ve vozidle jedna náhradní, běžné nářadí=šroubovák,..., autolekárnička-pozor, aby nebyla prošlá, hever+klíč na kola+náhradní kolo nebo nově pro všechna vozidla = soupravu pro bezdemontážní opravu vozidla.
Výstražný trojúhelník se musí při poruše umístit za vozidlo: dálnice min.100 metrů, mimo obec 50 metrů a v obci taky min. 50 metrů-pokud není blíže křižovatka.
Jinak trojúhelník se musí použít ještě při vlečení vozidel. Umístí se na zadní část vlečeného vozidla-za okno,na nárazník,...., jinak pokuta 2000 Kč, je zakázáno při vlečení vozidel zapínat výstražná světla=tak jak to každý dělá. Je to klasifikováno jako zneužití funkce výstražných světel.
Tato povinná výbava by měla podle vídeňské úmluvy z roku 1968 stačit i na cesty mimo ČR, ale praxe je jiná.Zejména na Slovensku a Rakousku požaduje policie reflexní vesty pro každého pasažéra ve vozidle,+ tažné lano (v ČR bylo zrušeno). V Polsku u všech vozidel a v Chorvatsku u firemních vozidel hasící přístroj.

Pozor za špatný technický stav vozidel hrozí zákaz řízení na 6-12 měsíců a pokuta 5-10 tisíc Kč. Jsou to zejména tyto závady:
-vzorek u letních pneumatik je menší jak 1,6 mm
-prasklina na čelním okně ve stírané ploše větší jak 2 cm
-únik provozních kapalin(olej, palivo, chladící kapalina)
-prasklý výfuk a tím větší hluk
-nesvítí nějaká žárovka za snížené viditelnosti na levé straně
-tmavé folie na čelním okně a na předních bočních sklech (zákon tam nepovoluje žádné dodatečné folie, ani bezpečnostní)

Za propadlou technickou prohlídku je pouze pokuta 2000 Kč, pokud je vozidlo jinak zjevně v pořádku.
Za navigaci přidělanou přísavkou na čelním okně je pokuta 2000 Kč.
Za prošlou dálniční známku na předním okně pokuta 5000 Kč ( nutno odstranit po ukončení platnosti i cízí dálniční známky-rakouské, slovinské,...)
Nezapomenout napsat číslo SPZ na dálniční známku i na kupon. V Čechách neplatí dálniční pro motocykly, ale pozor v Rakousku motorka musí mít dálniční známku
Za chybějící povinnou výbavu (i třeba jen část) pokuta 2000 Kč.

Od 1.1.2015 se již nevylepuje zelená známka o měření emisí. Staré se nechávají. Pokud se zelená známka odstraní a bude pod ní poškozen povrch registrační značky, tak je nutno značku vyměnit za novou nebo si na emisích koupit bílou známku, která má homologaci.

Od 1.1.2016 je možno požádat o třetí registrační značku, pokud používám nosič kol, který se upevňuje na tažné zařízení a zakrývá zadní registrační značku. Ti kteří to doposud řešili zakoupením plastové ( neschválené ) značky, tak mají smůlu. Policie to už nebude tolerovat.

Rovněž pozor na změnu významu některých dopravních značek od 1.1.2016. U značky " silnice pro motorová vozidla" došlo ke snížení rychlosti ze 130 Km / hod na 110 Km / hod, pokud není dodatkovou tabulkou povoleno více. Dálniční známka u této značky je nově vyžadována jen tehdy pokud je tam dodatková tabulka " s poplatkem ".

Zásadní změna je u značky " zákaz vjezdu nákladních vozidel" , zde byla vypuštěna věta, že tato značka platí pro nákladní automobily od 3500 Kg. Nově platí pro všechna vozidla ( i do 3500 Kg), která mají v technickém průkazu uvedeno: kategorie N1 nebo nákladní automobil.
Pokud nebude přímo ve značce nebo dodatkovou tabulkou vyznačeno, že platí pro vozidla až od 3,5 t, tak je to pro běžné dodávky a všechna vozidla, která mají vzadu přepážku ( mřížku) za pokutu 2000 Kč. Body za to nejsou.
Zde aktuální seznam všech značek platných od 1.1.2016

U těch vozidel do 3500 Kg kategorie N1 je problém i v zahraničí. V Rakousku musí mít tato vozidla (i česká) vylepenou rakouskou ekologickou známku na předním skle. Lze jí získat na některých STK v ČR v síti DEKRA za 1200 Kč. Pozor pokud pojedu do Vídně a nebudu mít tuto plaketu, tak pokuta až 2300 EUR.

Bezpečné cesty Autoškola OnLine Bezpečná jízda Dopravní informace

Autoškola Mikulka Petr: Rady pro řidiče.

Ceny benzínu a nafty - PumpDroid mapa

Dálnice v ČR     Mapa dálnic v ČR


Auto v zimě    [2]   [3]   [4]   [5]   [6]   [7]   [8]   [9]   [10]   [11]  

Videoautoškola:
Videoautoškola: Jak správně točit volantem, když to klouže
Videoautoškola: Jak sedět bezpečně za volantem
Videoautoškola: Jak točit volantem
Videoautoškola: Výměna kola - předvádí šikovná blondýnka

Automechanik odhaluje fígle, jak zjistit, že auto není v kondici.

Ověření auta dle VIN - Vehicle Identification Number (identifikační číslo vozidla)

Airbag v akci
Auto lékárnička
100%  > 12,60 je v pořádku
75%   12,40 - 12,54
50%   12,24 - 12,40 ihned dobýt
25%   11,88 - 12,18
0%  < 11,88 < 1,12


Auto baterie - nad 12,60 V je plně nabitá, do 12,32 V má do 50% kapacity a pod 11,88 V je vybitá.


Alkohol tester - jen výpočet podle zadání vypitého alkoholu v čase
Alkohol tester - zadání myškou přetahováním nápojů v baru
Alkohol tester - výpočet v mobilu
Alkohol tester AL 2500 (že je nejvíce žádaný, stojí 880 Kč v březnu 2012)

Nefunkční játra aneb co se děje při cirhóze

Autoškola - formuláře i pro lékaře
Formuláře z ministerstva dopravy a CR
Provoz na pozemních komunikacích
Dopravní značky
Autorádia manuály
Auto-Garant (kvalitní služby, půl roku záruka včetně původu auta, dobré ceny)
Pneu servis u Kopeckých (kvalitní služby, dobré ceny)
Pneu servis,  karosárna Libor Strnadel
Auto Kora ValMez - servis Ford Focus
Ford F67 Nový Jičín (servis má kvalitní služby za dobré ceny)
Ford Focus TechWeb (FodrClubs)
Autoservis Lukáš Rožnov p.R.(kvalitní služby, dobré ceny)
Svaz dovozců aut

Pražská doprava
Dopravní informace (přehledná mapa s informacemi)
iDnes dopravní situace
Výmoly na silnicích

Porovnání povinného ručení na efinance.cz